Forum www.grywaj.fora.pl
Gry Komputerowe, Poradniki, download, torrent
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.grywaj.fora.pl Strona Główna -> Gothic II Noc Kruka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barix4
Admin



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:22, 01 Wrz 2009    Temat postu: Poradnik

Rzut okiem

Witajcie miłośnicy przygód! Gratuluję doskonałego wyboru jakim jest Gothic 2, jedna z najlepszych gier RPG w całej historii gatunku! Przed nami wiele pasjonujących walk, szybkich ucieczek Wink i ciekawych przygód Na wstępie należy się wam garść informacji- Gothic 2 jest grą trudną, dlatego bardzo często zapisujcie stan gry. Jest to niezbędne szczególnie wędrując po lesie, gdzie co rusz przydarzać się będzie sytuacja, że najpierw słyszycie szelest, a już za chwile ciało waszego bohatera jest konsumowane przez jakiegoś paskudnego potwora! Grę można ukończyć na wiele sposób, niemal każde z zadań ma rozwiązanie alternatywne- poniższa solucja jest napisana z myślą o Paladynie. Zalecam dość dokładnie się jej trzymać, albowiem czasami wystarczy wybrać nieodpowiednią kwestię dialogową lub udać się w złe miejsce, aby zmienić bieg historii i utrudnić sobie wykonanie któregoś z zadań. Koniecznie przeczytajcie poradnik i odwołujcie się do niego często w trakcie rozgrywki- rady w nim zawarte znacznie ułatwią wam walkę z różnymi potworami i rozwieją przeróżne wątpliwości. I najważniejsze- od otrzymania zadania do jego wykonania często upływa bardzo dużo czasu, dlatego dla zwiększenia funkcjonalności tekstu obydwa momenty zostały zaznaczone w tekście pogrubioną czcionką i dodatkowo ponumerowane (np. listy gończe (2) i kilka stron dalej (2K).

Gothic II 143400,1


Gothic 2 Poradnik



Rozwój postaci

Wraz z wykonywaniem zadań i zabijaniem przeciwników, nasz bohater będzie zdobywał punkty doświadczenia. To dzięki nim awansuje się na kolejne poziomy, dzięki czemu zwiększa się ilość punktów życia, a także zostaje nam przyznane 10 punktów nauki które możemy dowolnie rozdysponować na poznanie wybranych przez nas umiejętności. Wprawdzie w grze wybór profesji dokonujemy dopiero po kilkunastu godzinach, jednak od samego początku powinniście wiedzieć kim ma zostać wasz bohater i odpowiednio go w tym kierunku rozwijać. Generalnie możemy wydzielić trzy ścieżki rozwoju- wojownika, maga i złodzieja (lub łowcy).

Chcąc zostać Paladynem lub Łowcą Smoków musimy skupić się głównie na rozwoju siły. To właśnie ona pełni kluczową rolę przy walce w zwarciu, albowiem pozwala władać lepszym orężem i co równie ważne- dodaje się do jego obrażeń (np. mając miecz o obrażeniach 30 i siłę równą 20, łącznie przy idealnym trafieniu zranimy przeciwnika za 50 punktów). W drugiej kolejności rozwijamy wyrażane w procentach umiejętności fechtunku. Poziom 30% odpowiada wojownikowi, 60% to już klasa mistrzowska. Wraz z postępami w nauce nasz bohater nie tylko szybciej będzie zadawał ciosy, ale zyska dostęp do bardziej zabójczych kombinacji (np. cięcia z półobrotu). Możemy wybrać pomiędzy broniami jedno lub dwuręcznymi- te pierwsze pozwalają na szybsze zadawanie ciosów, te drugie zadają większe obrażenia. Ja osobiście preferuje miecze jednoręczne (rys. 1), albowiem wymagają mniejszą ilość siły (co jest ważne na początku gry), a także pozwalają na skuteczniejsze parowanie ciosów wroga lub szybsze robienie uników. Koniecznie trzeba zapoznać się z tajnikami skradania i otwierania zamków, które wielokrotnie wykorzystamy. Pozostałe punkty nauki wojownik może przeznaczyć na inne przydatne umiejętności takie jak kowalstwo, oprawianie zwierzyny i alchemia, jednak biegłość w tych dziedzinach opłaca się osiągać dopiero w późniejszym etapie gry, albowiem przydają się one główne do celów zarobkowych. Paladyn dodatkowo musi zwiększyć ilość punktów mana, jednak do tego czasu będzie już znakomitym wojownikiem i wolnych punktów nauki będzie miał pod dostatkiem.

Gothic II 143400,2


Mag powinien obrać zupełnie inną ścieżkę rozwoju. Pierwsze punkty nauki niejako z musu trzeba przeznaczyć na nieznaczne zwiększenie siły (do 20) i zręczności (do 25) dzięki czemu bohater przetrwa początkowy etap gry nim dostanie się do klasztoru i nauczy pierwszych zaklęć (rys. 2). Pozostałe punkty nauki przeznaczamy na zwiększenie punktów mana, czym większa ich ilość, tym więcej zaklęć będziemy mogli rzucić w jednym starciu. Cześć punktów nauki zdobytych na początku proponuje oszczędzać- nauka magii jest bardzo kosztowna i po uzyskaniu dostępu do czarów, będziecie mogli je wykorzystać. Podobnie jak w przypadku wojownika, koniecznie trzeba nauczyć się otwierania zamków i skradania, w późniejszym czasie doskonaląc tajniki kowalstwa, oprawiania zwierzyny czy też alchemii.


Solucji nie będe podawał. To jest gra dla myślących. Na każdej płytce z grą powinna znajdowac się solucja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.grywaj.fora.pl Strona Główna -> Gothic II Noc Kruka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin