Forum www.grywaj.fora.pl
Gry Komputerowe, Poradniki, download, torrent
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.grywaj.fora.pl Strona Główna -> Ned For Speed Most Wanted
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barix4
Admin



Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:39, 01 Wrz 2009    Temat postu: Poradnik

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry Need for Speed: Most Wanted. Na wstępie pragnąłbym zaznaczyć, iż powstał on w głównej mierze z myślą o mniej doświadczonych graczach. Zanurzeni w wirtualnej rzeczywistości profesjonalni kierowcy z przedstawianą grą zapewne nie będą mieli poważniejszych problemów, aczkolwiek niektóre elementy tego poradnika mogą się im wydać ciekawe. Sam tekst został podzielony na trzy główne rozdziały.

Pierwszy rozdział poradnika jest zdecydowanie najbardziej rozbudowany. Zawiera on bowiem opis ukończenia poszczególnych etapów kariery. Dokładnie przedstawiłem wszystkie czynności niezbędne do pomyślnego zaliczenia tego trybu gry. W szczególności mam tu na myśli wyścigi z udziałem innych kierowców ze słynnej „czarnej listy”, a także policyjne pościgi. Koncentruję uwagę czytelników na tych wyzwaniach, które zdecydowanie najłatwiej jest w danym momencie zaliczyć. Przedstawiam także szereg porad związanych z rozwijaniem swojego profilu, tj. kupowaniem i tuningowaniem kolejnych pojazdów.

Drugi rozdział powinien zainteresować w głównej mierze mniej doświadczonych graczy. Zawarto w nim cenne porady odnośnie prawidłowego sterowania pojazdem, czy możliwie jak najbardziej efektywnego korzystania z turbodoładowania. Przedstawiam również pewne elementy bezpośrednio powiązane z dostępnymi trybami zabawy.

Ostatni rozdział koncentruje uwagę czytelnika na przygotowanych przez producentów gry pojazdach. Przedstawiam w nim cenne wskazówki dotyczące tuningu, aczkolwiek ten element „Most Wanted” został w znacznym stopniu uproszczony.

Nie pozostało mi już nic innego jak tylko zaprosić Was do lektury i jednocześnie życzyć miłej zabawy!

Zanim będziesz mógł przystąpić do właściwej części kariery czeka Cię niezbyt rozbudowany, aczkolwiek wyjątkowo ciekawy, a na dodatek wzbogacony licznymi filmikami przerywnikowymi prolog. Weźmiesz udział w serii ściśle zaplanowanych wyścigów. Zasiadasz za sterami jednej z najlepszych maszyn dostępnych w grze – BMW M3 GTR. Niestety, nie będziesz się nią mógł zbyt długo nacieszyć. W ramach pocieszenia dodam, iż początkowe wyścigi są wyjątkowo łatwe. Nie powinieneś mieć żadnych problemów z ich zaliczeniem. Pamiętaj również o tym, iż w przypadku popełnienia zbyt dużej ilości błędów zawsze będziesz mógł ponownie przystąpić do danego wyścigu wybierając odpowiednią pozycję z opcji gry.

Na początek załączy się wyjątkowo dynamiczna scenka przerywnikowa (#1). Przygotuj się, gdyż za kilka chwil będziesz miał możliwość przejęcia kontroli nad wspomnianą wcześniej maszyną. Nie masz się jednak czego obawiać, gdyż przejedziesz nią zaledwie kilka zakrętów (#2). Po drodze otrzymasz też wiadomość, którą będziesz mógł bez żadnych obaw skasować. Do tego wyścigu powrócimy za kilkanaście minut.



Po chwili załączy się kolejna scenka przerywnikowa. Z racji tego, iż wątek fabularny jest stosunkowo ciekawy nie chciałbym Ci psuć przyjemności z odkrywania jego niuansów, dlatego też wszelkie opisy skoncentrowane zostaną na właściwej jeździe. Na początek weźmiesz udział w niezbyt wymagającym wyścigu z cyklu „jeden na jednego”. Po kilkunastu sekundach jazdy powinieneś natrafić na zdecydowanie ostrzejszy zakręt w lewo (#1). Obowiązkowo powinieneś tu wyhamować. Skorzystaj następnie z nitro, aby ponownie odstawić drugiego kierowcę. Pamiętaj o tym, aby pomagać sobie korzystając z widocznych na trasie strzałek (#2). W kilku miejscach będziesz musiał ostrzej ściąć zakręty. Nie przesadź przed samym końcem!


Załączy się kolejna scenka przerywnikowa, w trakcie trwania której poznasz dwie najważniejsze postaci tej gry. Mia będzie pomagała ci w osiąganiu kolejnych sukcesów, Razor jest z kolei jednym z najlepszych kierowców w okolicy (#1). Pod koniec gry stoczysz z nim efektowny pojedynek... a tymczasem czeka Cię kolejny wyścig. Nie martw się, aktualny przeciwnik nie powinien Ci sprawić żadnych problemów. Twoją uwagę zwrócą zapewne dwie rzeczy. Po pierwsze, musisz zacząć uważać na pojazdy cywilne, szczególnie w sytuacji gdy jedziesz pod prąd. Po drugie, do akcji wkroczą oddziały policji, co zostanie zresztą ukazane w ciekawy sposób (#2).

Po więcej szczegółów odnośnie „walki” z policją zapraszam do oddzielnego rozdziału tego poradnika. Teraz skupię się jedynie na paru kwestiach bezpośrednio związanych z aktualnymi wydarzeniami. Uważaj na liczne zwężenia aktualnej trasy. W kilku miejscach będziesz ponadto musiał pokonać znacznie ostrzejsze zakręty (#1). Warto przed nimi wyhamować. Możesz również załączać sobie spowolnienie czasu, tak aby podczas ich pokonywania stracić możliwie jak najmniej cennych sekund. Wygranie tego wyścigu nie powinno Ci sprawić większych problemów. Po chwili załączą się kolejne zawody. Tym razem będziesz ścigał się za dnia. Powiększy się również stawka rywali (#2).


Pierwszy „poważny” zakręt czeka Cię niedaleko miejsca startu (#1). Obowiązkowo wyhamuj, tak aby móc lepiej wpasować sterowany wóz. Warto byłoby skorzystać z nitro, dzięki któremu będziesz mógł odstawić pędzących rywali. Pamiętaj o tym, iż nitro nieustannie się regeneruje. Kolejny istotny punkt to wjazd to tunelu (#2) a to z racji tego, iż początkowo możesz go nie zauważyć. Na szczęście ruch uliczny jest znikomy, dzięki czemu możesz wybrać dowolny tor jazdy.


Końcowa część okrążenia będzie przede wszystkim wymagała wykonania dwóch ostrzejszych skrętów w lewo. W drugim przypadku możesz pokusić się o zniszczenie latarni (#1). Demolowanie tego typu obiektów nie wiąże się z żadnymi ujemnymi skutkami, a w wielu sytuacjach jest wręcz wskazane (pościg). Do pokonania masz w sumie dwa okrążenia. Przed Tobą kolejna seria filmików przerywnikowych. Za kilka chwil przystąpisz do najważniejszego wyścigu całego prologu. Będzie to pojedynek z Razorem (#2).


Przede wszystkim, powinieneś pamiętać o tym, iż pojedynek ten nie będziesz mógł w żaden sposób wygrać. Więcej szczegółów ujawnię za kilka chwil. Po dotarciu do obwodnicy proponowałbym wybrać prawy odcinek (#1). W przeciwnym przypadku przeciwnik mógłby Cię spokojnie wyprzedzić. Pamiętaj też o tym w przyszłości, gdyż trasę tę doskonale poznasz w trakcie dalszych zmagań w trybie kariery. Do pościgu dołączą wkrótce oddziały policji, ale tym nie powinieneś się akurat zbytnio przejmować. Po drodze czeka Cię całe mnóstwo ostrzejszych zakrętów (#2). Obowiązkowo powinieneś przed nimi zwalniać, tak aby móc się odpowiednio ustawić. Nie przejmuj się tym, że Razor zdoła Cię w kilku miejscach wyprzedzić. Jak już mówiłem, wyścig i tak jest z góry ustawiony.


Po drodze będziesz mijał liczne bramki kontrolne (#1). Zainteresuje Cię z pewnością to, iż można je bezproblemowo niszczyć. W przypadku pościgu policyjnego dostaniesz nawet za to dodatkowe punkty. Po kilku chwilach otrzymasz niepokojącą wiadomość. Okaże się, iż koledzy Razora uszkodzili Twój samochód. W wyniku tego za chwilę będziesz się musiał zatrzymać i przegrać ten wyścig (#2). Czekają Cię teraz dwa wyjątkowo długie filmiki przerywnikowe.

Po wizycie na posterunku Mia postanowi pomóc ci w zorganizowaniu zastępczego wozu. Udasz się z nią do garażu. Generalnie możesz wybierać pomiędzy trzema autami (Golf V jest zbyt drogi, a zakładam, iż nie dysponujesz save’ami z NFS: U2). Ja postaram się oczywiście skupić na aktualnym przebiegu wydarzeń, uwzględniającym fakt, iż w wielu sytuacjach będziesz dysponował bardzo ograniczoną ilością gotówki.

Lexus IS 300 (#1) charakteryzuje się najlepszą przyczepnością spośród konkurencyjnych pojazdów, jest od nich jednak (mowa o Fiacie Punto i Chevrolecie Cobalt) znacznie wolniejszy. W szczególności widać to na przykładzie parametru charakteryzującego przyśpieszenie maszyny. Obawiam się więc, iż w wielu początkowych wyścigach możesz mieć sporo problemów, nie wspominając nawet o pojedynku z gostkiem z Czarnej Listy. Pamiętaj, iż na samym początku niemal wszystkie usprawnienia mechaniczne są poblokowane, tak więc nawet w przypadku pozyskania sporej ilości gotówki nie będziesz mógł zbyt wiele zdziałać. Generalnie więc radziłbym odpuścić sobie kupno tej maszyny, gdyż wielkiego pożytku nie będziesz z niej raczej miał.

Fiat Punto (#2) nie jest wyjątkowo szybki, aczkolwiek nie można też na niego zbytnio narzekać. W ramach pocieszenia dodam, iż opisywany wóz wspaniale (jak na początek gry) przyspiesza, co szczególnie powinno być widoczne na krętych odcinkach, z dużą ilością ostrych nawrotów. Punto charakteryzuje się najlepszym parametrem przyczepności, co szczególnie powinno zainteresować mniej doświadczonych graczy. Sterowanie tą maszyną nie sprawia więc najmniejszych problemów. W niektórych wyścigach można mieć jednak spore problemy, szczególnie jeśli trasa złożona jest z dużej ilości w miarę prostych odcinków.

Chevrolet Cobalt SS (#3) wydaje się być najciekawszą propozycją. Opisywany model teoretycznie powinien prowadzić się zdecydowanie najgorzej z całej startowej trójki. W praktyce okazuje się jednak, iż z racji braku możliwości zakupienia poważniejszych usprawnień mechanicznych można nim bezproblemowo jeździć. Nie bez znaczenia jest też to, iż Chevy jest zdecydowanie szybszy od swoich „klasowych” konkurentów, w miarę sprawnie potrafi również przyśpieszać. Z całą pewnością nie jest to pojazd, przy którym pozostanie się do końca gry, aczkolwiek powinien wystarczyć i to na dość długo. Korzystając z okazji warto też dodać, iż na samym starcie Cobalt jest zdecydowanie najtańszą propozycją spośród całej trójki, przez co niemal od razu można coś ciekawego do niego dokupić.

Po wybraniu jednego ze wspomnianych pojazdów wylądujesz na właściwej planszy. Podobnie jak w „NFS: Underground 2”, będziesz się mógł po niej dowolnie przemieszczać (#4). W pierwszej kolejności będziesz się musiał udać do okolicznej kryjówki. Jeśli chcesz możesz wcisnąć M, aby przywołać aktualną mapę. Wybrany przez Ciebie obiekt może być namierzany przy użyciu systemu nawigacji satelitarnej. W trakcie jazdy będziesz dzięki temu widział strzałki pokazujące najkrótszą drogę do celu.

Po dotarciu na miejsce załączy się krótki filmik przerywnikowy. Mia przywita Cię i zaoferuje możliwość przechowywania wszystkich pojazdów w kryjówce. Tu będziesz również przeglądał i wybierał aktualne wyzwania. Uwaga! W przypadku kolejnych kierowców z czarnej listy liczba wyzwań niemal zawsze będzie przekraczała ilość wymaganych zwycięstw. W takiej sytuacji będę opisywał jedynie te imprezy, które w moim przekonaniu zdecydowanie najłatwiej można byłoby zaliczyć. Pamiętaj również, iż zawsze będziesz mógł do nich powracać, choćby po to żeby uzbierać dodatkową gotówkę. Co więcej, do zawodów tych będziesz mógł przystępować nawet w sytuacji awansowania na wyższą pozycję czarnej listy. Jedynym wyjątkiem są pojedynki z mistrzami kierownicy, które są pod wieloma względami „unikatowe”.

Pierwszym zawodnikiem, którego spróbujesz pokonać będzie Sonny. Do pojedynku z każdym z kierowców obecnych na czarnej liście będziesz mógł przystąpić wyłącznie wtedy, gdy sprostasz postawionych przez nich wyzwaniom. Lista oczekiwanych zwycięstw jest oczywiście przez cały czas widoczna. W przypadku Sonny’ego są to:

1) 3 wygrane wyścigi

2) 3 zaliczone kamienie milowe

3) Notowania ogółem – co najmniej 20000 punktów.

Korzystając z okazji warto zaznaczyć, iż ilość zdobytych punktów uzależniona jest od dwóch różnych czynników – czasu trwania pościgu oraz dokonanych uszkodzeń. Ze zdobyciem pierwszej wartości nie powinieneś mieć najmniejszych problemów. Zauważ, iż w pościgach policyjnych możesz brać udział w każdej chwili. Nieostrożna jazda prędzej czy później zwróci na Ciebie uwagę obecnych w okolicy stróżów prawa. Możesz również przenosić się do miejsc, w których policyjne radiowozy pojawiają się zdecydowanie najczęściej. Pozwoli ci to szybciej przystąpić do efektownego i wysoce punktowanego pościgu.

Zauważ, iż do wszystkich wyzwań możesz przystąpić bez wychodzenia z garażu. Wystarczy wybrać określoną zakładkę i rodzaj wyścigu (czy policyjnego pościgu). W miarę wygrywania imprez zdobywasz gotówkę, którą powinieneś przeznaczyć na tuning pojazdu. Na początek radziłbym zaopatrzyć się w ulepszone hamulce (pakiet wyścigowy). Posiadana gotówka w zupełności powinna na nie wystarczyć. Usprawnienia te nie są oczywiście obowiązkowe. Prędzej czy później będziesz się nimi jednak musiał zainteresować, gdyż w przeciwnym przypadku będziesz miał spore problemy z wygrywaniem nowych zawodów.

Stosunkowo prosta trasa, która obfituje na dodatek w wiele ciekawych skrótów. Tuż po starcie proponowałbym zjechać na przeciwległy pas. Po lewej powinieneś zauważyć leśną ścieżkę (#1). Będziesz się tam musiał przebić (niszcząc drewniany płotek). Pamiętaj o tym, iż niemal wszystkie ścieżki są widoczne na mapie! Drugi skrót jest znacznie ciekawszy. Zamiast skręcać w lewo możesz pojechać prosto (#2). Musisz się jednak bardzo pilnować, gdyż najmniejsza nawet pomyłka zaowocuje dość poważną kraksą i zatrzymaniem maszyny w miejscu. Mimo wszystko warto zawsze korzystać z tej drogi, gdyż można naprawdę sporo nadrobić.

2. Sprint – Diamond & Union

Na pierwszy skrót natrafisz po lewej, niedaleko miejsca startu (#1). Dróżka ta będzie oczywiście widoczna na mapie. Rozbij metalową bramkę, aby móc przedostać się do właściwej ścieżki. Dzięki temu podsunięciu powinno Ci się udać odstawić pozostałe pojazdy. Przed Tobą cała seria łagodnych łuków. Nie musisz w zasadzie hamować. Na znacznie ostrzejsze zakręty natrafisz w końcowej części wyścigu (#2). W tym przypadku swoje wysiłki powinieneś koncentrować na możliwie jak najlepszym wchodzeniu w kolejne łuki. Po drodze wpadniesz zapewne na oddziały policji, ale nie musisz się nimi zbytnio przejmować. Zauważ jednak, iż pościg może być kontynuowany nawet po zakończeniu właściwego wyścigu.

3. Eliminacje – Hickley Field

Zasady trybu eliminacji powinny Ci być dobrze znane. Dla porządku przypomnę jedynie, iż pod koniec każdego okrążenia ostatni zawodnik usuwany jest z dalszej części wyścigu. Na tej trasie nie będziesz sobie niestety mógł skracać drogi. Warto natomiast uważać na ostrzejsze zakręty, przed którymi radziłbym nieco wyhamować (#1).

1. Przepychanki (5000 punktów)

To wyzwanie najprawdopodobniej sprawi Ci najwięcej przyjemności. Będziesz musiał zniszczyć dwa radiowozy. Do tego zadania możesz przystąpić właściwie w każdej chwili (podobnie jak do większości innych policyjnych zleceń). Zacznij szukać czerwonych trójkątów na mapie. Przeważnie będą to jakieś belki podtrzymujące większe konstrukcje (#1). Obiekty te musisz taranować, co zostanie ukazane na oddzielnym filmiku (#2). W większości przypadków pozwoli ci to pozbyć się ścigających Cię radiowozów. Zlikwiduj w ten sposób dwie maszyny, a następnie zgub pościg. Uwaga! Możesz również próbować taranować policyjne radiowozy, ale z racji niewielkiej mocy silnika aktualnie posiadanego pojazdu nie zdziałasz zbyt wiele w ten sposób.

2. Ucieczka przed pościgiem (5000 punktów)

Zadanie to jest stosunkowo proste. Będziesz musiał zgubić goniące Cię radiowozy w czasie krótszym niż 4 minuty. Osobiście radziłbym nie bawić się w żadne przepychanki, tylko utrzymywać wysoką prędkość. Przy odrobinie szczęścia goniące Cię radiowozy na coś wpadną. Na mapie pojawią się punkty, w których będziesz mógł się ukryć. Nie jest to jednak konieczne. Jeśli wystarczająco długo nie będziesz przez nikogo ścigany na ekranie pojawi się dodatkowy pasek (#1). Wystarczy zaczekać aż się całkowicie zapełni.

3. Próba czasowa (5000 punktów)

Wyzwanie to stanowi zupełne przeciwieństwo wyżej opisanego zadania. Tym razem będziesz musiał utrzymać pościg przez co najmniej 2 minuty. Nie oddalaj się zbytnio od goniących Cię radiowozów, koncentruj natomiast swoją uwagę na demolowaniu otoczenia, dzięki czemu w stosunkowo łatwy sposób zdobędziesz dodatkowe punkty.

4. Fotomandat (4000 punktów)

W tym konkretnym przypadku radziłbym przystąpić do wyzwania będąc jeszcze w garażu. Dzięki temu będziesz miał pewność, iż zostaniesz „zrzucony” we właściwym miejscu. Zacznij dynamicznie przyśpieszać (#1). W momencie dotarcia do bramki kontrolnej (a konkretnie fotoradaru) będziesz musiał jechać szybciej niż 130km/h. Pomyślne wykonanie tego zadania zostanie oczywiście w odpowiedni sposób ukazane (#2).

GŁÓWNY POJEDYNEK:

W przypadku kierowców z czarnej listy będziesz zmuszany do brania udziału w co najmniej dwóch wyścigach. Ich rodzaj będzie uzależniony od preferencji danego zawodnika. Generalnie jednak można stwierdzić, iż przeważnie będą to sprinty lub klasyczne wyścigi. Każdy pojedynek musisz niestety wygrać. Na pocieszenie dodam, iż możesz je do znudzenia powtarzać. Nie ma więc obawy, iż raz rozpoczęty pojedynek w przypadku popełnienia zbyt dużej ilości błędów trzeba będzie przegrać. W przypadku Sonny’ego będziesz musiał wziąć udział w dwóch „klasycznych” wyścigach. Poza Ostatniej 3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.grywaj.fora.pl Strona Główna -> Ned For Speed Most Wanted Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin